A hajó története:
A Daruvár 60 m2-es Seefahrtkreuzer típusú vitorlás, a Balatonon az egyetlen ebben a méretben.
A hajót a Balatonfüredi Hajógyárban kezdték építeni 1937-ben Benacsek Jenő irányítása alatt, majd 1938-ban bocsájtották vízre. Építtetője és tulajdonosa Reményi-Schneller Lajos a Horthy-éra több kormányának is pénzügyminisztere volt.
A Daruvár eredetileg az Adriára készült, de sosem jutott a tengerre. A II. Világháborút követően államosították, és mint sok más hajót, a Daruvárt is átnevezték; évtizedeken keresztül „Nemzetköziség” néven, az MSZMP balatonaligai üdülőjének vitorlása volt.
1995-ben és 2010-ben is teljes körűen felújították.
A hajó adatai:
Hajótest hossza: 14,15 m
Szélessége: 2,9 m
Árbóca: 14 m
Hajó tömege: 8,5 t
Merülés: 1,75 m